donderdag 19 februari 2009

Bonus

Ik zou er niet over schrijven, spaar ze ook niet. Het oude Panini-gevoel is weg. Wat heeft Albert Heijn nou met voetbalplaatjes te maken? Schoenmaker, blijf bij je leest. Plus, ik doe nooit boodschappen bij de Ap. Te duur. Een student als ik zit niet in de positie om nog snel even twee blikken doperwtjes op de band te gooien om aan de tien euro boodschappen te komen.

Gisteravond half 9 was de Lidl dicht.

Toegegeven, de AH XL om de hoek doet aardig z'n best om op een Franse supermarché te lijken. Je hebt er de heerlijkste dingen, maar moet er alleen zo belachelijk veel geld voor betalen. Ik ging even wraps halen, want die waren toch in de Bonus. Wraps en verder niks. In twintig seconden stond ik bij de kassa, waar een aardig meisje zestig cent te weinig aftikte en me vervolgens een lading plaatjes in handen duwde. Gevolgd door een liefdevolle glimlach. Fijne avond!

Thuis aangekomen telde ik de pakjes: het waren er zeven. Zeven pakjes, dat zijn 35 plaatjes. Dat kost 'n mens normaal gesproken 70 euro.

Waar ik de gulle gift aan verdiend heb, geen idee. Die plaatjes boeien me verder niet. Tig grijze muizen, een enkele Ajacied (Van der Wiel), een ADO'er (Piqué). En beide delen van de elftalfoto van Feyenoord. Weggegooid.

7 opmerkingen:

Unknown zei

Ik denk dat het kassameisje je een mogelijkheid wilde bieden om je kas te spekken. Door zeven pakjes kreeg je de mogelijkheid om op de zwarte-voetbalplaatjes-markt als een volwaardig handelaar mee te spelen. Daarna had je terug te gaan naar de AH, en Mabel Wisse Smit II moeten vragen of ze wraps kwam eten.
Maar nee hoor!

p.s. Een vriendje van mijn broertje biedt vijf keiharde euro's voor het plaatje met nummer 168...

Rolf zei

Laten Youp en Sophie dit maar niet lezen Nils.
Je had je onsterfelijk populair kunnen maken, maar ja...

Nils von der Assen zei

Ik heb ze nog pa ;)

Dat van Feyenoord was natuurlijk een grapje.

Toon zei

Vooral in Rotjeknor moet je voorzichtig zijn met dit soort grapjes, Nils.
Maar goed, de aktie loopt al weer af hoewel er vanmorgen nog steeds een stel gozertjes stond te loeren op mensen zoals jij en ik die de plaatjes gewoon weg geven. Alleen is het al weer een hele tijd geleden dat ik door een kassameisje gematst werd...

Dick zei

Plaatje 168 is te doen. Prijs is echter verhoogd naar 20 zachte euro's... laat maar weten

Anoniem zei

Nou ja...Youp's album is vol!! heeft mede dankzij de hele familie ook een stapel dubbelen..168 kan ik opzoeken..

Vandaag Youp drie keer gescoord ..ik kwam aangelopen bij het veld (van hockey Sophie) hij zag me en spurtte op me af en riep.."drie keer gescoord" boze coach (vader van Jordi).."youp op je plaats blijven!!.." wie is er nu de grijze muis..

Anton Jan

Anoniem zei

Supermarche's! Grijze muizen! De Nils blogt! Ik hoorde dat je verlegen was, niets van meegekregen so far.

x
nathalie