maandag 13 oktober 2008

HawaiiTunes

Sinds een paar maanden heb er er een nieuwe hobby bij: ukulele.

Que?

De ukulele, ook wel casual afgekort tot uke. Dat is zo'n klein Hawaii-gitaartje, meestal viersnarig en een garantie voor vrolijkheid. Ik vond er eentje op Marktplaats voor twintig euro en besloot hem voor de grap te kopen. De stufi was net binnen, en dan word je nog wel eens overmoedig als het op je uitgavenpatroon aankomt. Met dat vreemde gitaartje kon ik het risico wel nemen.

Wat ik niet wist, is dat ik in een mum van tijd hooked zou zijn. Ieder niks-te-doen-momentje van de dag (en dat zijn er best veel, vergis je niet), pak ik m'n altijd binnen handbereik liggende schatje voor een vrolijk riffje. Ik ga geen les nemen of zo, het moet natuurlijk wel leuk blijven.

Al zou ik wel een Mozartiaanse autodidact moeten zijn, wou ik mezelf dit aanleren:

Al willen we wel naar dit niveau toe, natuurlijk. Kom op hè.
Misschien dat een tripje naar Hawaii wonderen doet!

2 opmerkingen:

Nils von der Assen zei

Oh, hij staat er twee keer op.

Kies maar, ze zijn allebei even geweldig...

Anoniem zei

eitje!!!!!

haha...

-x- lisa