donderdag 18 december 2008

Op straat

Na college. Ik loop over de Kromme Nieuwegracht op weg naar bus 7. Aan het eind van de straat zie ik iemand naast een wit bestelbusje staan. Het is een klein, kaal mannetje, jaar of zeventig schat ik. Als ik dichterbij kom zie ik hoe vies het busje is. Al een tijd niet meer gewassen, grijs van modder en stof. Het mannetje blijft maar kijken.

Wat zoekt hij?

Ik hou m'n pas in. Ik wil het weten. Aan het busje kan ik verder niets bijzonders zien. Ik werp een blik op een reclameposter van de antiquair een paar meter verderop. Dan hoor ik de man zachtjes gniffelen en zie hem rustig doorkuieren. Op het busje staat in het dek van stof geschreven:


TE VIES OM TE SWAFFELEN!

1 opmerking:

Toon zei

Hey Nils,

Tja, swaffelen is helemaal in "at the moment.
Ken je die mop al van die gozer die s'morgens in de badkamer even lekker staat te swaffelen van linkerdij naar rechterdij?
Zo is het überhaupt begonnen, volgens mij, dat geswaffel.
Maar goed, die vogel staat daar te swaffelen en zegt hardop tegen zichzelf: "Wie heeft de grootste lul van West-Nederland?" Hoort hij zijn vrouw uit de slaapkamer roepen: "IK" ;))