donderdag 18 september 2008

Draak



Weer wat geleerd. Mijn Chinese sterrenbeeld is Draak.

Wat dat betekent? Veel goeds, als ik de meneren en mevrouwen die heel veel van Chinese astrologie weten mag geloven. Zo ben ik, net als de Slang, geboren onder het teken van geluk.

Andere Draken zijn onder meer de heren Nietzsche, Freud, Guevara, Warhol en Pelé. O Rei. Dan weet je het wel.

Trots, levendig, enthousiast, extravert, inspirerend en geestdriftig. Zomaar wat kwalificaties die op Draken van toepassing zijn.

Wow. I believe I can fly.

2 opmerkingen:

Marie Louise zei

Jouw taalkunsten nemen grote hoogtes aan!! Wat dat betreft kun je zeker vliegen....
Kus, mama

Toon zei

Hoi Nils,

Ben ik weer ff. Ik denk nog wel eens terug aan de beroemde film van Bruce Lee "The Year of the Dragon". Een Draak staat er goed op bij onze Chinese vrienden (enne..dat zijn er nogal een paar)
Ik kwam onderstaand tegen en dat past wel, denk ik.

Aandachtspunten Dierenteken Draak jaar 2008:

"Hoewel het jaar 2008 geluk in petto heeft, zal dit geluk wel afhangen van de draak zelf en van de draak alleen. Het is belangrijk voor draken om in contact te komen met hun innerlijke wijsheid of deze door ervaring en verdieping te verkrijgen. Het is nooit te vroeg of te laat om te werken aan de gezondheid van de ziel. Het komende jaar is hier uitermate geschikt voor".
Nu zijn we al een eind op weg in 2008 dus kan je al een beetje de balans opmaken, toch?

By the way I'm sure you can fly...

Ga je zien, man.

Groeten, Toon