maandag 22 september 2008

19 en 1

Gisteren vertelde de NOS-commentator dat het middenveld van Feyenoord tegen Ajax een gemiddelde leeftijd van 19 jaar had. Dat zit zo:

Luigi Bruins: 09-03-1987
Leroy Fer: 05-01-1990
Georginio Wijnaldum: 11-11-1990
Diego Biseswar: 08-03-1988

Ongelofelijk eigenlijk. Deze vier waren gisteren misschien wel de besten aan Feyenoord-kant.

Ondertussen heb ik (18-07-1988) het geschopt tot Scheveningen 8. Ik voel me niet oud, maar het idee dat een jongen van zeventien in zijn kleine teen meer talent heeft dan ik in m'n hele lichaam, geeft toch stof tot nadenken. Waar is het misgegaan op mijn weg naar eeuwige voetbalroem? Het zullen wel de verkeerde schoenen geweest zijn.

Over Scheveningen 8 gesproken. Afgelopen week kregen we van de KNVB het schema voor de nieuwe competitie doorgemaild. Wij zijn een vriendenteam, doen het voor de lol en scoren vooral in de derde helft. Toch zou onze plaatsing in de zesde klasse perspectieven moeten bieden. Lijkt me niveau camping-elftal, en dat tegen kerels die onze vader hadden kunnen zijn.

Toch?

Jeroen hoopt dat we onze conditie vóór zaterdag nog even een 300%-boost geven. Ik denk meer aan een hele dikke spuit doping. Hoe zou gras smaken?

27-sep-200814:00Marine 1 - Scheveningen 8Militaire Sportterreinen

3 opmerkingen:

Unknown zei

Liefje,

Wat schrijf je toch leuk!
Heb ze 'allemaal' gelezen (van vorige week tot vandaag) en ben trots op je.

Kan niet wachten tot de rest.

X Lies

Eva zei

haha is toch leuk als je tegen allemaal oude mannen moet spelen. ik zou er trouwens niet op rekenen dat dat gelijk wil zeggen dat jullie alles zullen winnen! volgens mij gaat het nog vies tegenvallen na zo lang niet meer in een competitie te hebben gevoetbald!
X eef

Nils von der Assen zei

Gisteren alvast geoefend tegen Scheveningen 5 (Major Tom-team met Simon, Maurice, Tommie,...). Was 'n mooie pot!

8-2 gewonnen.