maandag 5 oktober 2009

Natgeregend, afgedroogd


Wij van Scheveningen 5 zijn mooiweervoetballers. En als mooiweervoetballer heb je het in deze tijd van het jaar lastig.

Zaterdagmiddag mochten we op bezoek bij DWO uit Zoetermeer. Ons was bekend dat onze gastheren zich vorige week in een knotsgek duel bijna hadden laten foppen door het exotische Neta Dall, dat het afgelopen seizoen wegens vechten nog uit de competitie was gehaald: 4-4.

Met precies elf man reisden we af.

Excuses zijn er genoeg voor wat er die zaterdagmiddag tussen één en drie gebeurde. We misten vijf man. Onze aanvoerder en rots in de branding heeft het schip verlaten om in Engeland te studeren. Het regende, zo'n zeikregen, alsof er iemand over je gezicht heen pist. De bal lag niet stil bij die ene Zoetermeerse vrije trap. Onze keeper is (echt waar!) allergisch voor zijn handschoenen.

Maar in de vijfde klasse is geen plaats voor klagend kanonnenvoer. DWO liet ons hoeken van het veld zien waar we nooit meer terug hopen te komen. Na negentig tergend langzame minuten zei het scorebord GASTEN 7, BEZOEKERS 0.

Gek, zo'n wedstrijd waarin werkelijk niets lukt. En voor het eerst in meer dan een seizoen scoorden we niet. Boter, suiker en dan een bittere smaak.

Volgende week beter!

6 opmerkingen:

Toon zei

Hey mooie mooiweervoetballer,

Het is wel een mooie ouderwetse badge, die van Scheveningen en dat die club dit jaar dus al 90 jaar bestaat. Net als mijn moeder trouwens maar dit ter zijde....Over die uitslag wil ik het niet hebben, iedereen heeft wel eens een off day en zeker in dat klote weer.
Dus gewoon volgende week thuis weer mooi weer en een on day dus.
Mazzel, Toon

Frank Blaakmeer zei

Is er een kaart beschikbaar waar die hoeken enigszins topografisch gedetailleerd op zijn afgebeeld? Dat lijkt me heel mooi.

MBolhuis zei

Kwam doordat ik er niet bij was natuurlijk... Zaterdag kom ik kijken/reserve, dus laat wat zien!

Anoniem zei

Mooi, vooral de titel!
Hopelijk gaat het vandaag beter!
Misschien moet ik weer een keer komen kijken, volgens mij brengt dat geluk! Tenminste... De vorige (enige) keer wel! X Lisa

Bor zei

GASTEN 7, BEZOEKERS 0.
Dat klinkt niet best! Hoe zat het met de thuisclub? Ik ben ook wel benieuwd naar de hoeken in een veld waar én gasten én bezoekers komen voetballen ;-)

Zonder dollen, goed dat je weer blogt!

Je beste zei

wat een geniale titel. Geloof het of niet, ik sta zaterdag iig langs de zijlijn, en mss zelfs op het veld!