maandag 10 november 2008

Meid

In de rust van ADO-Heerenveen beleeft de D1 zijn finest hour. Vijf jongetjes mogen op het grote veld latje-schieten. Er is een camera van ZappSport bij. De rest van de D1 pept
z'n teammaatjes op. Tandjes knarsen.

Het spel begint. De vijf mogen ieder een poging wagen vanaf 10 meter. Het derde jongetje juicht. Hij heeft als enige de lat geraakt. Het publiek schaart zich achter hem. De volgende is aan de beurt. Hij heeft lang rasta-haar. Een man achter me schatert. Godvah, is dat écht een gozah? Rasta schiet. Veel te laag.

Voor de tweede poging ligt de bal op 15 meter van de goal. Het jongetje dat als eerste mag, knalt ongenadig hard raak. De grote mannen van Noord klappen voor hem. Rasta is weer als derde, maar schiet ongecontroleerd naast. Het is stil. Shit.

De derde en laatste ronde begint, en de jongens moeten nu van twintig meter. Een rake bal levert vijf punten op in het ZappSport-klassement. Moeilijk zat; de eerste drie missen hopeloos. Dan is rasta aan de beurt. Spelertjes en publiek zijn stil, dit voelt aan als de Champions League-finale. We gunnen hem zijn moment. Dan iets prachtigs - de man achter me, zachtjes.

Kom op meid.

Rasta schiet, het komt vanuit z'n tenen. Lat!

Daarna de ereronde. Ze glimmen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Haha, kom op 'meid'..
Heel grappig! Wou dat ik daarbij had gezeten. Ik moet tot mijn grote spijt bekennen dat ik (nu mijn laptop weg is :'(.. ) niet meer zo vaak op je blog heb gekeken. Voordeel daarvan was wel dat ik nu in een klap alle stukjes achter elkaar kon lezen. Mooi Nils!! Ga zo door. KUS LISA!!!

Anoniem zei

Nils!

Veel te laat achter het bestaan van jouw blog gekomen. Weliswaar via het prachige medium hyves, maar toch, te laat.

Ik blijf je volgen en hoop nog veel van die mooie verhalen te mogen lezen. Doordat mn hand sinds maandag gehuld is in een laag gips kost het typen me momenteel te veel moeite. Anders had ik zonder twijfel een hele rake reactie geschreven - dat begrijp jij ook wel.

x Bar